شایلین جونشایلین جون، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره
پیوند بهار دلهامونپیوند بهار دلهامون، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

فرشته تابستونی من

بازهم خاک ، خاک ، خاک و دیگر هیچ ......

1393/11/25 19:47
نویسنده : مامان بهناز
277 بازدید
اشتراک گذاری

رویای شیرین زندگیم ، ماه تابانم  روز 21 بهمن ماه 93 در 1سال و 5 ماه و 5 روزگیت گردو خاک شدید و غلیظی کل استان خوزستان رو فرا گرفت .تعجب غمگین 

تو این چند سالی که ما اینجا هستیم فقط یه دفعه نزدیکی های عید اینجوری شده بود در موارد دیگه هم که گرد و خاک اومده  ما اینجا نبودیم و فقط از دوستان و همسایه ها شنیدیم .

صبح که از خواب پا شدیم هوا ابری بود و به نظر نمی اومد که تا چند ساعت دیگه از اسمون خاک میباره اما نزدیکی های ساعت 12 ظهر که شد کم کم احساس کردم که اسمون داره زرد رنگ میشه اولش فکر کردم شاید مربوط به نور خورشید که پشت ابرهاست اما همزمان باد شدید هم شروع به وزیدن کرده بود و فضای شهر غبار آلود بود تا اینکه بعد نیم ساعت دیگه رنگ زمین و اسمون یکی شده بود " رنگ خاک " . بابایی هم ساعت 1 ظهر بعد اعلام تعطیلی اومد خونه ، به بابایی سپرده بودم موقع برگشتن حتما شیر و ماسک و میوهای حاوی انتی اکسیدان و ویتامین ث بخره تا بدیم شما بخوری مبادا این هوای الوده مریضت بکنهخطا  .این وضعیت افتضاح تا چند روز ادامه داشت اما اوجش همون سه روز اول بود که دید افقی تا 100 متر هم کاهش یافته بود ، خیابونهای شهر رو چنان سکوتی فرا گرفته بود که انگار کسی تو این شهرزندگی نمیکنه .کار منم تو این چند روز این شده بود که مدام خونه رو جاروبرقی بکشم و و گرد گیری کنم خصوصا اونجاهایی که شما بازی میکنی و دست میزنی مثل میز تلویزیون ، کف اشپزخونه ، کمد و بوفه اتاقت .کلا وسایل در معرض استفاده مداوم در حال شستشو و تمیز کاری بود که مبادا مریض بشیم.

از صبح که از خواب پامیشدی تا شب بهت شیر و مواد لبنی ، اب میوه ، میوه و غذاهای مقوی میدادم که بدنت ضعیف نشه تا خدای نکرده این هوای الوده که داریم نفس میکشیم روت تاثیر منفی بزاره. در داراز مدت عوارض تنفس هوای الوده خیلی نگران کننده است اما امیدمون اول به نزول رحمت و برکت خداست  ( یکی از علل گرد و خاک امسال خوزستان کاهش 46 درصدی نزولات اسمونیه) بعد اقدامات مفید و موثر مسولین تا مردم خوزستان خصوصا بچه ها هوای پاک تنفس کنن .

عزیز دلم دعا میکنم تا وقتی بزرگ بشی و بتونی این مطالب رو بخونی نه تنها اسمون خوزستان بلکه اسمون کل ایران شاهد چنین هوایی نباشه و تبدیل به یه خاطره کهنه بشه که فقط تو دنیای مجازی براتون ثبت شده:

                                         

             به امید اسمون آبی و هوای پاک   

                     

                      

                            

                                                              

                                

                                           

پسندها (5)

نظرات (2)

عمه فروغ
5 اسفند 93 19:31
سلام بهناز جون ان شاا.. که این روزها دیگه تکرار نشه و هوا همیشه پاک و تمیز باشه .ا با اجازه شما لینکتون کردم شایلین گلم رو هم از طرف من ببوس
مامان بهناز
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از دعای خیرتون انشالله . خواهش میکنم منم لینکتون میکنم.
خاله سانی
8 اسفند 93 20:05
سلام بهناز جون.وای چقدر بده و این هوا چقدر مضره مخصوصا واسه کوچولوها.ایشا.. که این مشکل هرچه زودتر حل بشه
مامان بهناز
پاسخ
سلام سانی جون ، اندر مضرات این هوا هرقدر هم بگیم کمه انشالله خدا خودش کمکمون کنهبنیتای نازم رو ببوسین