شایلین جونشایلین جون، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 14 روز سن داره
پیوند بهار دلهامونپیوند بهار دلهامون، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

فرشته تابستونی من

آرزو که بر مادران عیب نیست!

1394/4/1 17:38
نویسنده : مامان بهناز
352 بازدید
اشتراک گذاری

چند ساعت خواب پیوسته

بزرگترین آرزوی همه مادرانی که در طول شب به شیرخوارشان شیر می دهند همین است ، چند ساعت خواب پیوسته .اصلا مهم نیست که نوزاد عزیز شاید 12 ساعت هم بخوابد .وقتی قرار باشد هر یک ساعت یکبار بلند شوی و بچه رو شیر  بدهی و آروغ بگیری و دوباره بخوابانی ، همه آن 12 ساعت کوفت آدم میشود. طوری که آدم آرزو میکند فقط 4ساعت بخوابد اما پیوسته خواب آلود  آرزویی که رسیدن به آن برای بعضی ها 6 ماه ، بعضی ها یکسال و بعضی ها چندسال طول میکشد گیج بهشت خودش را دو دستی تقدیم زیر پای این گروه آخر میکند.

یک لیوان چای داغ

همیشه ماجرا از " یک لیوان چایی بخورم  حالم جا بیاد " شروع میشود. درست بعد ریخته شدن چای در لیوان همه اتفاقات ممکن رخ میدهد : بچه شیر میخواهد ، پوشکش کثیف شده ، دلش درد میگیرد ، بازی می خواهد و ...........ماجرا وقتی تمام میشود چای در لیوان یخ زده . اغلب مادرها پس از دوسال به یخ چای  به جای چای داغ عادت میکنند.

استفاده از چنگال

یک دست مادر متعلق به خودش نیست مال بچه است. مادرها در سال اول تولد کودک شان یاد میگیرند که همه چیز را با یک دست بخورند .هرمادری وقتی یاد گرفت استیک نیم پز را با یک دست و فقط با یک قاشق آن هم به صورت سرپایی بخورد ، از دانشگاه مادری در رشته زندگی با یک دست فارغ التحصیل میشود و ان وقت است که میتواند دوباره چنگال را در آغوش بگیرد! توصیه ما این است که در این یکسال از بشقابهای لبه دار استفاده کنید که مجبور نباشید برای قاشق آخر پلو در بشقاب با خودتان کشتی بگیرید.

دستشویی آرام

همه مادرها بعد چند هفته اول یاد میگیرند که برای دستشویی باید از قبل برنامه ریزی کرد! باید بچه رو شیر داد  ، آروغ گرفت ، پوشکش رو عوض کرد ، آرام کرد ، سرگرم کرد و بالاخره برای چند ثانیه او را روی زمین گذاشت و به سمت دستشویی دوید .کافی است در سریع ترین حالت ممکن مثانه و روده رو تخلیه کرده و در هر ثانیه  3 بار بگویید : " الان میام مامان " و خونسرد باشید !  چند سال دیگر شاید بتوانید یک دستشویی با آرامش را تجربه کنید . آرزو که بر مادران عیب نیست.

نماز یک نفره

ماههای اول مشکل فقط گریه بچه است که از رکعت اول روع میشود و تا پایان رکعت چهارم همه همسایه ها را جلوی در خانه میکشاند. بعد که بچه یاد گرفت چهار دست وپا برود و خودش را به چادر مادر برساند ، خوردن مهر و تسبیح ، کشیدن چادر مادر ، خوابیدن روی جانماز و بعدها سوار شدن روی کول مادر در سجده هم اضافه میشود. آن وقت است که آدم می گوید " یاد ان نمازهای تک نفره به خیر "

حمام بیشتر از 5 دقیقه

یعنی توقع در این حد ! سطح آرزو این قدر بالا ! حمام رفتن در یکی دوسال اول بچه داری ، یک جور تشریفات تجملی محسوب میشود . حتی بچه ای که خواب باشد هم مادر را در حمام راحت نمیگذارد و هرصدایی ( هواکش ، شرشر آب ، لوله ها و ... ) مادر را دچار توهم " بچه ام داره گریه میکنه " میکند . در نهایت با کمک ابر و باد و مه و خورشید و بابای بچه نمیشود بیشتر از 5 دقیقه در حمام ماند . لیف و کیسه و سنگ پا را بگذارید برای بعد 2-3 سالگی بچه تان

سفرهای شگفت انگیز

کویرنوردی ! جنگل نوردی ؟ شهرهای باستانی ؟ روستاهای بکر ؟ کربلا ؟ مکه ؟ شوخی نکنید ! اینجور خواسته ها برای قبل بچه دار شدن امکان پذیر بود ، اما حالا در حد آرزو هستند . برای سفر با بچه باید به هزار چیز فکر کنید از آب آشامیدنی و هتل و تخت تمیز و ملحفه بگیر تا دستشویی و محل تعویض و مارک پوشک و آب جوش. با این حساب مجبورید دور سفرهای هیجان انگیز را خط بکشید . بهتر است تا چند سال اینده تبلیغات تورهای گردشگری را که برایتان پیامک میشود را پاک کنید.

خوش تیپی

ناخن های بلند پرو پای بچه را خط می اندازند . آرایش صورت مانع بوسیدن صورت بچه میشود. گره روسری که اصولا باید تا زیر چانه باشد ، میرود تا فرق سر بس که بچه روی سر مادر رژه میرود. 2تا ساک و یک کیف و 2تا کیسه اسباب بازی و کریر بچه هم آویزون آدم باشد ، دیگر تیپی نمی ماند. اماده کردن یک بچه فراری از لباس هم آنقدر از آدم انرژی میبرد که همیشه مادرها خیس از عرق از خان بیرون می آیند! توقع دارید با این وضع خوش تیپ هم باشید ؟

مادری سخت  است. مادرهای زیادی هستند که همین چیزهای ساده برایشان آرزوهای دست نیافتنی هستند. اما کافی است که از هرکدامشان این سوال را بپرسید " حاضر بودی بچه ات نبود و این چیزها رو داشتی؟"من به شما می گویم جواب همه شان " نه " بزرگ است. مادری سخت است ، اما بیشتر از آن شیرین . شیرینی کودک دلبند همه این سختی ها را برای مادر تبدیل به خاطره بامزه ای میکند که باهم بگوییم و بخندیم

پسندها (7)

نظرات (1)

عمه فروغ
3 تیر 94 0:08
واقعا همین طور هست که شما میگید بهناز جون ان شاا.. که همیشه سایتون بالا سر دختر ماهتون باشه